Wil je ook in de komende tijd succesvol blijven met je bedrijf in Utrecht? Dan zal je zichtbaar moeten blijven. Lokaal online adverteren in Utrecht is dan ook niet meer dan een logische stap. Daarnaast vind je hier nog tien andere tips.
1. Alle mogelijkheden benutten
In de eerste plaats is het belangrijk om alle kanalen die je hebt te benutten. Van advertorials tot social media heb je een flink arsenaal.
2. Oude klanten terugwinnen
Het is aan te raden om zo nu en dan oude klanten nog eens te bellen of bezoeken. Zo houd je de relatie warm voor nieuw werk.
3. Bedenk een actie
Wil je de zaak turbochargen? Bedenk dan een leuke actie die waardevol is voor je klanten.
4. Hulp van buiten krijgen
Klanten willen zich op hun plek voelen. Daarom is het altijd slim om naar suggesties te luisteren. Evalueer opdrachten na afloop met ze en gebruik de feedback die je krijgt voor de toekomst.
5. Biedt een extraatje
Biedt klanten iets extra’s. Dat kan al bij het maken van de offerte. Zo ontstaat er direct een band en is de kans op opdrachten groter.
6. LinkedIn op orde
Zowel je persoonlijke LinkedIn als die van de onderneming moet natuurlijk wel up-to-date zijn. Mensen die op zoek zijn hechten hier veel waarde aan. Werk dus regelmatig bij.
7. Kom met updates
Benut je social media door regelmatig met updates te komen. Als er één tool voor veel zichtbaarheid zorgt is dat het.
8. Website bijhouden
Door de vele kanalen wordt de website tegenwoordig nog weleens vergeten. Toch komen nog altijd veel potentiële klanten via deze weg binnen. Zorg dus dat je je site bijhoudt.
9. Verkondig het woord
Het is fijn wanneer anderen het werk voor je doen. Zorg dus dat mensen die enthousiast over je zijn zich ook als ambassadeur opstellen. Zo kom je al snel verder. Doe dit ook voor anderen.
10. Een gerichte aanpak
Zorg dat je altijd volgens een plan van aanpak werkt. Het lijkt aantrekkelijk om gewoon overal een graantje van mee te pikken, maar uiteindelijk heb je dan vaak niks in handen.